Pages

Cara untuk menghilangkan jerawat dengan cepat dan cara semulajadi


Asalamualaikum , Hari ni saya nak share cara untuk menghilangkan jerawat dengan cepat . Ramai sangat fikir , jerawat akan hilang kalau kita guna produk mekuri . NO NO NO , Jerawat akan hilang dengan mudah dengan cara semula jadi . Malah bukan jerawat akan hilang , kulit pun tak mudah rosak dan nipis .

Kebanyakkan yang ada masalah jerawat , semestinya remaja yang sedang meningkat usia . Orang kata jerawat tu perkara biasa tapi jangan terlalu ambil itu perkara biasa , takut mengundang bahaya .

CARA MENGHILANGKAN JERAWAT DENGAN CEPAT DAN CARA SEMULAJADI

KAYU MANIS & MADU
  • Dua bahan ini merupakan kombinasi bahan semulajadi yang sangat berkesan , fungsi utamanya memang bukan untuk menghilangkan jerawat , Bahan ini juga boleh digunakan untuk mematikan bakteria di muka ..
 CARA : Bersihkan wajah menggunakan air bersih kemudian keringkan. Campurkan 1 senduk kayu manis dengan 2 senduk madu hingga berbentuk seperti pasta. Jadikan sebagai masker dan pakai selama 15-20minit, setelah itu cuci dengan air bersih.
 PUTIH TELUR
  •   Putih telur mempunyai kandungan protein dan vitamin yang baik untuk menghilangkan jerawat dan bekas jerawat. 
CARA :Pisahkan putih telur dengan kuning telurnya kemudian pukul sehingga keluar buih. Sapukan  pada wajah anda berulang kali setiap kering dan tunggu selama 20minit. Setelah kering , basuh muka menggunakan air yang suam panas .
LIDAH BUAYA
  •  Lidah buaya yang sering digunakan untuk rambut , Sebenarnya amat sesuai untuk menghilangkan jerawat dengan mudah . Lidah buaya mempunyai sifat anti bakteri dan dapat menenangkan serta memiliki sifat anti inflamasi.
     
CARA :Bersihkan wajah menggunakan air bersih dan keringkan terlebih dahulu. Kupas kulit lidah buaya dan ambil gelnya, usahakan untuk tetap bersih dari getahnya karena dapat mengakibatkan gatal di kulit. Sapukan pada wajah yang berjerawat dan biarkan selama kurang lebih 20 minit. Setelah itu bersihkan wajah dengan air bersih atau air yang panas .
JUS LEMON 
  •   Lemon mengandung vitamin c dan asam nitrat yang berfungsi untuk mengubati jerawat serta membantu pengelupasan kulit.
CARA :Siapkan jus lemon kemudian sapukan pada wajah menggunakan kapas. Jika terasa pedih , anda perlu menambahkan sedikit yogurt kedalam jus tersebut. tunggu beberapa saat hingga kering kemudian basuh dengan air bersih hingga bersih.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 Done share macam mana nak hilangkan jerawat dengan cara semulajadi . Cara semulajadi dapat merawat jerawat dari luar dan dari dalam . Tapi pernah dengar tak yang jerawat juga akan tumbuh sekiranya anda ada masalah dalam badan . Contohnya masalah usus , masalah terlampau stress . Masalah ni jugak akan membantu penumbuhan jerawat . 

So , Saya cadangkan awak awak semua , ambil supplement untuk betulkan balik dalaman badan awak awak semua .

Supplement apa? Semestinya SHAKLEE .

Saya ambil SET CANTIK SHAKLEE iaitu Vita-C , Esp & B-complex ..




Supplement ni sangat membantu , supplement bukan sahaja untuk makanan tambahan , Malah supplement dapat menghapuskan faktor sesuatu bende yang menggalakkan lagi penyakit di dalam badan kita membesar ataupun merebak .

Apa yang SET CANTIK SHAKLEE bantu :

  • Vitamin C Sustained Release

    Vitamin C membantu mengatasi kulit jerawat dengan 2 cara iaitu bertindak sebagai antioksidan dan menghasilkan sintesis kolagen. Sebagai antioksida, Vitamin C akan menghalang sebarang radikal bebas dan kekotoran dari merosakkan kulit. Disebabkan kulit terdedah kepada pencemaran, toksin dan juga bertindak sebagai pintu keluar bagi toksin, maka ianya perlulah dilindungi secara konsisten. Radikal bebas yang meningkat di kawasan kulit akan meningkatkan pengeluaran sebum dan akhirnya jerawat terjadi. Haaa jadi adalah penting untuk mengawal the root cause of acne ni, itulah cara merawat yang betul!. 
     
  • ESP- Energizing Soy Protein

    ESP adalah sumber protin, diperlukan untuk menghasilkan sel-sel baru bagi kulit. ESP memang satu cadangan terbaik untuk merawat kulit kerana sel kulit akan mati dalam masa 21 hari. ESP diperlukan untuk merawat kulit yg rosak akibat dari jerawat .
  • B-Complex
         Fungsi utama ialah untuk melegakan stress . Kan kalau kita stress , jerawat akan naik . 
         
So supplement shaklee di atas sangat penting untuk menghilangkan jerawat dengan cepat . Selamat mencuba ! 

Setakat ini saja , so sesiapa yang ingin tahu lebih lanjut atau order , boleh hubungi :

You May Also Like

0 comments