Pages

Siapa Pengasas Shaklee

pengasas-shaklee 


DR FORREST C.SHAKLEE adalah pengasas syarikat shaklee pada tahun 1956 semasa berusia 61 tahun . DR FORREST C.SHAKLEE adalah seorang yang berbilang bakat , laluan kerjaya yang pelbagai Dr shaklee termasuk chiropractor , pencipta ,penulis , paderi dan personaliti radio . Setiap pengalaman membantu membentuk wawasan beliau . Hari ini , ini falsafah shaklee 'BETTER YOU BETTER WORLD' mencerminkan secara langsung visi awal Dr Shaklee .


SEMANGAT KEHIDUPAN BELIAU

Dr Shaklee minat dalam bidang kesihatan bermula kerana penyakit waktu kecilnya iaitu batuk kering .Beliau tidak bergantung pada hospital dan ubat ubatan . Dr Shaklee hanya mengamalkan rehat yang secukupnya , makan makanan yang berkhasiat dan menghabiskan waktu diluar , di luar kawasan bandar lowa . Hidup berharmoni dengan alam adalah cara beliau dalam tahun-tahun pembentukan beliau .

Minat Dr Shaklee dalam kesihatan yang optima , membawa beliau dari lapangan , ke makmal dan bilik peperiksaan . Beliau percaya bahawa pemakanan yang baik adalah asas untuk kesihatan keseluruhan dan kesejahteraan . Sentiasa mencuba , Dr Shaklee membangunkan teknik untuk mengekstrak nutrien dari makanan . 'Vitalized Mineral' telah diperkenalkan pada tahun 1915 , sebelum konsep vitamin telah difahami sepenuhnya .Beliau juga membina amalan dan klinik kiropraktik yang amat berjaya , di mana beliau belajar merawat pesakit bahawa kesihatan yang baik diperlukan untuk memupuk konsep keharmonian , kesihatan dan rahsia kehidupan yang berjaya di program radio mingguan sendiri .

Sekarang anda semua dah kenal pengasas SHAKLEE ? dah tahu sejarah SHAKLEE ?

NAK TAHU KENAPA SAYA MEMILIH SHAKLEE SEBAGAI SUPPLEMENT UNTUK DIRI SENDIRI DAN MENJADI SEBAHAGIAN DARIPADA SHAKLEE?

Saya mula makan shaklee tahun lepas , ketika umur saya 17 tahun . Makcik saya yang menggalakkan saya makan Shaklee . Masa tu saya makan omega guard . kenapa saya kena makan omega guard ? hehe sebabnya saya ni malas sikit , cepat ngantuk dan suka tidur . Dah la tahun lepas SPM , so thats why makcik saya paksa saya makan omega guard , 3botol makcik saya bagi untuk setahun punya pemakanan supplement saya . Awal tahun je jadual saya dah padat , setiap isnin hingga jumaat , pada waktu pagi saya ke sekolah , tengahari kelas tambahan , petang latihan kawad kaki kadet polis dan malam tuition . Mana tak penat kan , sabtu ahad saya tuition seharian , otak saya sampai penat . Tapi sejak saya makan omega guard , penat memang penat tapi tak macam dulu , macam kawan saya yang lain kalau cikgu belum masuk , dorang akan tidur tapi saya buat latihan . betapa kuatnya mata dan otak saya . saya tak pernah missed makan omega guard . Habis je peperiksaan SPM , saya duduk di shah alam di rumah makcik saya . untuk apa eyh? haha saya decide duduk rumah makcik saya untuk belajar tentang shaklee . sampai lah harini , dari saya tak tahu tentang shaklee sehingga lah sayajatuh cinta dengan shaklee .
Muda nya saya? tak kerja ke? saya hanya duduk rumah dan update di facebook , instagram dan blog mengenai supplement shaklee . kadang saya COD barang shaklee dan pergi menimba ilmu di HQ shaklee . Ramai kawan saya kerja untuk mencarik sedikit duit , tetapi saya memilih untuk mencari ilmu dan duit . SHAKLEE bukan macam produk kecantikan yang viral di laman sosial , yang ramai remaja ingin join untuk side income . shaklee bukan bagi side income untuk zaman muda sahaja . remember that , shaklee sentiasa ada dengan kita sehingga tua , saya buat shaklee bukan hanya untuk sekarang tapi untuk 10 tahun 20 tahun akan datang , untuk masa depan saya , untuk bagi supplement yang terbaik untuk ibu bapa saya , dan untuk menolong orang diluar sana .


shaklee-beauty

You May Also Like

0 comments