Pages

Kenapa Berat Badan Tidak Turun?


ASALAMUALAIKUM ,

Terlampau banyak sangat sekarang ubat kurus , tidak kira lah dalam bentuk pil , cecair mahupun serbuk . Yang saya tidak faham , pelanggan sudah tahu yang produk kurus itu tiada kilang dan malah produk itu hanya dibeli dari luar negara untuk membuat produk sendiri , kenapa masih ramai pelanggan yang membeli? sehingga kan viral di laman sosial . Niat saya bukan untuk menjatuhkan bisnes orang melayu atau apa tetapi saya sayangkan mereka , memang benar feedback positif , saya tidak kisah sekiranya produk itu meberikan kesan yang positif dan tidak memberikan kesan yang negatif pada masa akan datang . Tetapi jika ya? jika benar produk itu akan memberikan kesan yang negatif pada masa akan datang ? Anda bahagia? atau nak menangis dekat bucu katil?

Dari kecil saya dibesarkan ayat hidup hanya sekali , lain lah kalau hidup 4 atau 5 kali , boleh la awak semua nak cuba semua produk yang berada dipasaran dan tidak hiraukan kesihatan . Guys pls sayangkan diri awak . Terlampau ramai sekarang rakyat malaysia yang sakit secara tiba-tiba , sebab apa? pemakanan sewaktu diorang muda , skincare yang mereka pakai semasa diorang muda dan supplemen yang diorang makan sewaktu diorang muda yang kononya dapat memutihkan muka , menguruskan badan .

Iya benar , ada produk yang bagus dipasaran yang dikeluarkan dari syarikat yang ternama , tetapi yang dekat laman sosial? Memang dah kurus tetiba keluarkan supplemen untuk kurus? apa kes?
Harini saya nak share tentang SET KURUS SHAKLEE , saya tak kata produk diluar sana tidak bagus , tetapi kebanyakkan nya begitu , memberi effect yang buruk kepada badan kita . Saya juga tidak kata shaklee lebih bagus dari product diluar sana tetapi customer yang mengatakan SHAKLEE bagus , dan terlampau bagus .

Okay tutup cerita , now saya nak share apa yang saya tahu tentang kurus . Kebanyakkan customer reffer dengan saya sebab nak kurus , nak figure cantik dan nak mengurangkan berat badan . Tak makan nasi seminggu tapi berat badan tak turun , Makan ubat kurus tetapi still berat sama , malah berat naik dari hari ke hari . Kenapa? kenapa? 

Cuba awak  fikir betul-betul , apa yang awak makan? Ia betul awak tak makan nasi tapi makanan ringan? Air yang bergula? makanan yang diproses? betul awak tak makan? yekee huhuhu
Bila kita diet , kita tak perlu pun tahan untuk makan , kita tak perlu pun tak makan langsung , kita cuma perlu mengawal pemakanan kita , makan suplemen yang akan membantu pembuangan lemak dan bersenam . Senang bukan?

hohoho tak senang sebenarnya , time tengah diet nampak keropok pun tringan , padahal dulu kita campak-campak je bila nampak keropok . Time diet? air teh sejuk pun boleh terliur . Memang berat sangat ujian bila tengah diet ni , mari sini ilya share cara yang betul untuk diet dan tak perlu makan bende yang tak sedap ,malah boleh makan bende yang lagi sedap dari nasi ketika berdiet . Tak percaya ?

perkara penting yang perlu ada ketika diet  :

- Makan sayur dan buah-buahan yang bewarna hijau sahaja , Ayam / ikan / daging boleh tetapi rebus ataupun buat sup . jangan makan makanan yang dimasak menggunakan minyak . Nasi boleh makan tetapi 3sudu sahaja 
                        -Banyakkan minum air masak , kalau boleh 3 liter
                        -Bersenam setiap hari , kalau rumah teres  bertingkat tu naik turun tangga setiap hari 4/5 kali pun dah okay
-Makan supplemen untuk membantu penurunan berat badan . 


Nak tahu makanan apa yang sedap dari nasi? 

photo6161086361289992125 

TADAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Seriau wey sedap , yang mana nak diet , boleh try sebab semestinya korang akan lupa dekat nasi , HOHOHO 

Senang je , bahan yang diperlukan ialah :
  • salad
  • timun
  • anggur hijau
  • tomato ceri
  • telur 3/4 masak
  • mayonese & thousand island jenama kewpie

Cop cop , mesti korang tertanya tanya , apa supplemen yang saya cakap kan tadi, hehhe semestinya lah supplemen dari SHAKLEE . saya ni nak kata kedekut takda lah tapi penjimat orangnya , so saya selalu amik set kurus budget , iaitu LECITHIN & ALFAFA COMPLEX hanya RM113 sahaja . Tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii bulan februari ni ada promo buy 1 free 1 , dimana awak beli 1 set kurus shaklee , awak akan dapan 1 lagi set kurus shaklee . Jimat ke jimat??

NAK GRAB SEKARANG KE? MACAM MANA NAK CONTACT?


shaklee-beauty

You May Also Like

0 comments